18 Ocak 2013 Cuma

Voila! Moda Cambazı, Vogue Ocak sayısında! :)

Uzun zaman oldu. Yılbaşı öncesi üst üste bolca misafir ağırladım. Misafirleri çok severim. Ama daha çok vaktimi alan ise Aralık ayından bu yana Vogue için yaptığım işler oldu. Bir süredir free-lance olarak Vogue Türkiye ile çalışıyorum. Ocak sayısı için benden Paris'te bir röportaj yapmamı istediklerinde zıpladığımı, dergiyi elime alıp 3 sayfalık yazımı ve yazının tepesinde altın harflerle yazılan adımı gördüğümde ise çığlık attığımı sizden gizlemeyeceğim.

Bu ay kaç kişiye gerek tatlılıkla, gerek baskıyla Vogue aldırdım bilmiyorum. :)


Moda Cambazı Vogue'da


Comité Colbert, Paris'te 1954 yılından bu yana Fransız lüksünün tüm dünyada gelişimi için çalışan ve aklınıza gelebilecek (Chanel, Louis Vuitton, Hermes, Cartier, Ritz, Baccarat vb.) en iyi lüks markaların üye olduğu bir organizasyon. Ocak ayında İstanbul'da bir festival düzenlediler. Ayrıca "modernlik" temasında İstanbul Modern'de bir sergileri var. Bu aktiviteler nedeniyle lüks nedir, ne değildir, nasıl doğmuştur, french chic nedir gibi lükse dair pek çok konuyu Comité Colbert'in CEO'su Elisabeth Ponsolle des Portes ile konuştum. Bence çooook keyifli bir röportaj, hala vaktiniz varken Vogue alın. (Sayfa 130-131-132)


Ayrıca bu sayıda hemen her sayıda olduğu gibi yine çevirim var. "Kar Melekleri" başlıklı yazı. Kayak meraklıları, bu yazıyı okumadan geçmeyin. (Sayfa 64-65)


Moda Cambazı


Ben de hem bu haberimi sizlere borazanla duyurmak, hem de Vogue ile ilgili bazı detaylar paylaşmak istiyorum.


Vogue, yüzyılı aşkın süredir trendy, sanatsal ve alternatif yaklaşımlar ile modern kadına modayı sunuyor. Evet, o kadar eski. 1892'de Amerika'da Arthur Turnure tarafından kuruldu. Bu dönemde haftalık olarak basılıyordu.

Sırtı dönükken bile saç kesimi sayesinde 100 metreden tanınabilen Anna Wintour gibi büyük moda markalarının önünde eğildiği ve hatta korktuğu isimler yarattı. Diana Vreeland, Carine Roitfeld gibi pek çok moda dünyasının otoritesi kadın, Vogue'un farklı ülkelerdeki editörlük koltuğunda oturdu.

Aylık 1 milyonun üzerindeki satış rakamıyla Vogue, dünyanın en çok okunan ve bilinen moda dergisi. Ama içeriğinde sadece moda yok. Sanat, gurme yemek, insan hikayeleri kısaca hayata dair pek çok şey var.

İşte derginin müthiş güzel vintage kapaklarından bir potpuri...

















Sonuncu resim, derginin ilk kapağı!

3 yorum:

  1. Tebrik ederim :) en kısa zamanda alıp okuyorum..

    YanıtlaSil
  2. Voila! Moda Cambazı, Vogue Ocak sayısında! :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim İlksen! :) Sevgiler.

    YanıtlaSil